پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۴۱
۹
۰
نسخه چاپی

سرای محله در تمام محلات کرج احداث می شود

سرای محله در تمام محلات کرج احداث می شود
 البرز- معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج گفت: امیدواریم بتوانیم در تمام محلات حداقل یک سرای محله که قطب فرهنگی، هنری، آموزشی و مذهبی باشد احداث کنیم. 

علیرضا رحیمی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج  با بیان اینکه ۳ سرای محله در کرج مشغول فعالیت می باشند گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر کرج هدف از راه‌اندازی سرای محله در منلطق کم برخوردار ، مشارکت شهروندان در قالب سمن ها جهت برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و نظارت بر امور محله در چارچوب‌ سیاست‌های اجرایی شهرداری است.

وی گفت:  محله، رکنی است بین خانواده و شهر با فضای جغرافیایی خاص که  به عنوان قطب تعاملات فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد و محیط آموزشی مرتبط با آن اقلیم محسوب میگردد  و هر خانواده نسبت به محل سکونت خود احساس خاصی مانند خانه‌اش دارد. این احساس موجب می‌شود تا هر کدام از ما به هنگام ورود به محدوده محله‌مان، حس آشنایی را تجربه کنیم. در گذشته هر محله نامی داشت که برگرفته از افراد معروف ساکن در آن محل یا برگرفته از موضوعیتی خاص بوده است. 

رحیمی با اشاره به اینکه محلات همواره نقطه عطف شکل گیری فرهنگ یک جامعه تلقی میشود افزود: در عرصه فرهنگی اجتماعی  باید در مقیاس یک به یک در شهر تلاش کنیم .و این بدین معنی است که باید تک تک خانه ها و ساکنان مورد توجه قرار گیرند تا برای هر شهروند در محل سکونتش فضای آموزشی فرهنگی و ورزشی مهیا باشد.

رحیمی اظهار داشت سرای محلات در مناطق کم برخوردار، نقش موثری در فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان در تصمیم گیری‌ها و ارتقای جایگاه فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها ایفا می‌کنند.

 بنابراین قصد داریم به حول قوه الهی ۱۰ سرای محله در مناطق کم برخوردار راه اندازی کنیم. هر چند که هدف ما این است که بتوانیم در تمام محلات حداقل یک سرای محله که قطب فرهنگی، هنری، آموزشی و مذهبی باشد احداث کنیم. 

نویسنده محمدحسین قنبرپور



+ 9
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری