پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۵۸
۱۲
۰
نسخه چاپی
نقدی بر گزارشات صداوسیما

کافه‌گردی جوانان فرصت یا تهدید 

نقدی بر گزارشات صداوسیما
سبک زندگی جوانان امروز بسیار متفاوت تر شده است و وجود تنوع در تفریحات روزمره آنها نشان دهنده نیازهای اجتماعی و فرهنگی آنها است که بسیاری از مسئولان از آن غفلت می کنند.

جوانان امروزی با وجودی که در دنیای بی انتهای فضای مجازی غرق شدند و بیش از نیمی از ساعات روزانه خود را در این شبکه ها می‌گذراندند اما گاهی همراه دوستان خود خود برای دیدن تئاتر و کنسرت و حضور در ورزشگاه برای تماشای فوتبال می‌روند که البته در این زمینه‌ها هم محدودیت هایی اعمال شده است.

این بار کافه رفتن جوانان در بوته نقد گزارشگر خبر 20:30 قرار گرفته است از این دورهمی های دوستانه و کافه‌گردی‌ها به عنوان یک تهدید و آسیب اجتماعی یاد کرده است.

القای نگرانی از حضور جوانان در کافه سبب می شود که نگاه جامعه نسبت به این محیط‌ها ناهنجار شود. در حالی که یک گپ و گفت دوستانه در یک محیط گرم و صمیمی مملو در آرامش برای کسی تهدید محسوب نمی‌شود.

جوانان امروزی به دنبال ایجاد تنوع برای حضور در محیط های اجتماعی هستند که متأسفانه برخی با نگاهی مسموم جلوی توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور را گرفته‌اند.

اگر جوانان ما به سینما و کنسرت نروند و در فعالیت های اجتماعی شرکت نکنند پس چه محیطی را برای تخلیه انرژی خود انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: شیراز به وقت کتاب و قهوه

گزارشگر صداوسیما عمل استعمال سیگار در کافه را چنان تلخ و زننده به تصویر می‌کشد که انگار در دیگر محیط های عمومی شاهد سیگار کشیدن هیچ قشری از جامعه نیستیم. در حالی که فاجعه ای که از نگاه ها پنهان مانده استعمال مواد مخدر در ملاعام و خرید و فروش انواع مواد مخدر در پارک‌ها و خیابان‌هایی هستیم که برخورد سازنده ای با آنها نمی شود.

به دلیل غفلت مسئولان فرهنگی و اجتماعی کشور و برنامه‌سازان صداوسیما، بسیاری از جوانان امروزی درگیر فیلم و سریال‌های ترکیه‌ای، آمریکایی و هالیوودی شده اند و سبک زندگی آنها را الگو قرار دادند و متأسفانه علاوه بر شبکه‌های ماهواره ای بسیاری از این فیلم‌ها و سریال ها از طریق اینترنت و وب به سادگی در دسترس جوانان است. پس زنگ خطر اینجاست نه کافه رفتن جوانان!

بنابراین لازم است ابراز نگرانی ها به سمتی سوق داده شود که مسئولان فرهنگی فارق از نگاه‌های سختگیرانه سرگرمی هایی را با گسترش مکان های فرهنگی و اجتماعی متناسب با نیاز جوانان ایجاد کنند.

نسل سوم نیاز به توجه دارند چرا که آینده‌ این نسل از نظر شغلی و کسب درآمد با تنگاهای اقتصادی شدید مواجه است و متأسفانه به دلیل عدم آموزش مناسب، مهارت لازم را ندارند پس فعلا اجازه دهید که جوانی کنند در همان چارچوب کافه رفتن.

الهام خلیلی خو

در ادامه گزارش 20:30 در رابطه با کافه رفتن جوانان را مشاهده کنید

 




+ 12
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری