پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۲:۲۳
۹
۰
نسخه چاپی
فرماندار خرمشهر تأکید کرد؛

لزوم تعیین تکلیف پرونده های تسهیلات کرونایی در خرمشهر

فرماندار خرمشهر تأکید کرد؛
فرماندار خرمشهر، بر لزوم تعیین تکلیف پرونده های تسهیلات کرونایی در این شهرستان تأکید کرد و برای این امر مهلت یک هفته ای داد.

به گزارش تیتر برتر؛ محمد حیدری مسئله اشتغال و اعطای وام های تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا را بسیار حائز اهمیت دانست و بر وظایف بانک ها در قبال مردم تأکید کرد و گفت: بانک ها موظف به پرداخت و خدمت رسانی به مردم هستند؛ همچنین بانک های عامل ملزم به وحدت رویه  و اعلام مدارک مورد نیاز هستند تا متقاضیان وام از سرگردانی خارج شوند.

وی با تأکید بر اینکه 48 پرونده ای که در بانک ملت نقص مدارک دارند، رسیدگی شود و مدارک لازم تکمیل شوند، گفت: دستگاه های اجرایی باید اطلاع رسانی و ساماندهی گروه های شغلی دو و سه را انجام دهند که در این زمینه باید سه سایت برای ثبت نام کسبه و گروه های آسیب دیده راه اندازی شود. 

موانع أخذ تسهیلات کرونایی

نعیم مقدم» رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر، به مشکلات دریافت تسهیلات کرونایی اشاره کرد و افزود: بسیاری از متقاضیان وام تسهیلات کرونایی در بانک های عامل، بدهی دارند و این امر مانع اخذ تسهیلات کرونایی می شود .

وی گفت: همچنین افرادی با وجود اینکه گرفتن تسهیلات کرونایی بدون ضامن اعلام شده است ولی بانک ها این را نمی پذیرند حتی برخی از متقاضیان  باوجود آوردن ضامن اما افراد معرفی شده هنوز نتوانستند تسهیلات کرونایی را دریافت کنند.

بنا به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر،  سامانه «کارا» نیز مشکلی دارد که بیشتر متقاضیان وام کرونایی تاکنون نتوانستند در آن ثبت نام کنند. 

حمید براجعه» رئیس اتاق اصناف خرمشهر نیز در این نشست گفت: سامانه کارا برای 90 درصد اعضای صنفی خطا می زند و 10درصدی که ثبت نام کردند اما بانک ها با آنها همکاری نکردند . 

وی خبر داد: همه اصنافی که به بانک های عامل معرفی شدند اما تاکنون موفق به دریافت تسهیلات کرونایی نشدند و این برخلاف قول و وعده هایی که بانک های عامل در جلسه قبل داده بودند. 

مسئولان بانک های حاضر در جلسه به گفته های اصناف اعتراض کردند و بنا به گفته آنها، هیچ گونه سخت گیری در مورد ضامن وجود ندارد بلکه ناقص بودن پرونده و یا قرار گرفتن در گروه های شغلی یک را از جمله دلایل اختصاص نیافتن تسهیلات کرونایی به اصناف متقاضی و مراجعه کننده دانستند. 

به گزارش تیتر برتر، 895 پرونده دریافت تسهیلات کرونایی در شهرستان خرمشهر تشکیل شد که از این تعداد، به 261 مورد پرداخت تسهیلات شده است.  

سهم بهزیستی از ثبت نام ها 412 مورد، میراث فرهنگی 120 مورد، اداره ورزش 94 مورد است. 

خبرنگار:سمیه اریس  



+ 9
مخالفم - 16
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری