پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۲۹
۸
۰
نسخه چاپی

نتایج مسابقات دختران ایرانی در وزنه برداری نوجوانان جهان 2021

نتایج مسابقات دختران ایرانی در وزنه برداری نوجوانان جهان 2021
دختر وزنه بردار ایران در دسته ۷۶ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان جهان در رده هفتم قرار گرفت.

به گزارش تیتربرتر؛ رقابت دسته ۷۶ کیلوگرم وزنه برداری دختران قهرمانی نوجوانان جهان برگزار شد و نماینده ایران در رده هفتم قرار گرفت.

جزئیات مقام سوم نوجوانان وزنه برداری ایران در مسابقات 2021

جزئیات مقام سوم نوجوانان وزنه برداری ایران در مسابقات 2021
جزئیات مقام سوم نوجوانان وزنه برداری ایران در مسابقات 2021

 

 رقابت دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری دختران قهرمانی نوجوانان جهان در عربستان برگزار شد و نماینده ایران موفق به کسب ۲ مدال نقره و یک برنز شد.

یکتا جمالی وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران  با رکورد ۹۰ یک ضرب،۱۱۵ دوضرب  و مجموع ۲۰۵ کیلوگرم یک مدال برنز و دو مدال نقره گرفت و نایب قهرمان نوجوانان جهان شد.

عملکرد نماینده ایران به شرح زیر است:

*حرکت یک ضرب

جمالی در حرکت اول ۸۶ کیلوگرم را مهار کرد. او سپس در حرکت دوم ۹۰ کیلوگرم را بالای سر برد. دختر وزنه بردار ایران در حرکت سوم، وزنه ۹۳ کیلوگرم را در حالی انداخت که با مهار این وزنه تاریخ سازی می کرد و برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری زنان ایران، مدال طلا می گرفت.

*حرکت دوضرب

جمالی در اولین حرکت دوضرب ۱۰۷ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم ۱۱۵ کیلوگرم را بالای سر برد. نماینده ایران در سومین حرکت خود پشت وزنه ۱۱۹ کیلوگرم قرار گرفت و در حالی که می توانست مدال طلای مجموع را بگیرد، وزنه را انداخت.

جمالی در دوضرب و مجموع نقره گرفت و برای نخستین بار وزنه برداری زنان ایران به مقام نایب قهرمانی مجموع رسید.

*مدال آوران دسته ۸۱ کیلوگرم دختران:

۱- ناتیا گادلیا از گرجستان با رکورد ۹۱ یک ضرب، ۱۱۷ دوضرب  ومجموع ۲۰۸ کیلوگرم(۲ مدال طلای دوضرب و مجموع  و مدال نقره یک ضرب)

۲- یکتا جمالی از ایران با رکورد ۹۰ یک ضرب، ۱۱۵ دوضرب و مجموع ۲۰۵ کیلوگرم (۲ مدال نقره دوضرب و مجموع و مدال برنز یک ضرب)

۳- داریا مشچریکووا از روسیه با رکورد ۸۷ یک ضرب، ۱۱۴ دوضرب و مجموع ۲۰۱ کیلوگرم(برنز  دوضرب و مجموع)

۴- لیزارا هرناندز از مکزیک با رکورد ۹۲ یک ضرب، ۱۰۸ دوضرب و مجموع ۲۰۰ کیلوگرم (مدال طلای یک ضرب)

مطالب مرتبط:

بررسی قهرمانی های وزنه برداران خانم در سال 1400

بررسی قهرمانی های وزنه برداران خانم در سال 1400
بررسی قهرمانی های وزنه برداران خانم در سال 1400

 

مشاور فنی وزنه‌برداری زنان ایران گفت:وزنه‌برداری زنان در ریل توسعه قرار گرفته و شکستن رکوردهای ملی در مسابقات بزرگ از مصداق‌های بارز این توسعه به شمار می‌رود.

مسابقات قهرمانی جوانان جهان از  یک خرداد ماه در شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده و تیم ایران متشکل از ۲ دختر و چهار پسر به این رقابت‌ها اعزام شد.  در ترکیب تیم ایران «الناز باجلانی» و «یکتا جمالی» حضور دارند و به ترتیب در دسته‌های ۷۶ و ۸۷ کیلوگرم مسابقه می‌دهند.  

«اکبر خورشیدی»  با اشاره به شرایط دختران ایران برای اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان جهان اظهار داشت: در این سفر الناز باجلانی و یکتا جمالی در ترکیب تیم ایران حضور دارند. جمالی نخستین تجربه جهانی خود را پشت سر خواهد گذاشت و از رده سنی نوجوانان به رده سنی جوانان آمده است. باجلانی نیز ماه گذشته یک تورنمنت سخت را پشت سر گذاشت و اکنون این ۲ ورزشکار آماده هستند تا در تاشکند به روی تخته بروند.  

او با اشاره به کنار گذاشتن فروغ یونسی از لیست اعزام گفت: یونسی در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشت و آن‌گونه که باید انتظارات من را از لحاظ فنی برآورده نکرد. ما به دنبال آن هستیم تا با برنامه‌های مستمر، وی را برای تورنمنت های بزرگ دیگر آماده کنیم. یونسی استعداد خوبی در رشته وزنه‌برداری است و نیاز به تمرینات بیشتر دارد.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران افزود: ۲ ورزشکار ایرانی در گروه A رقابت ها حضور دارند و تلاش خواهیم کرد که آنان بتوانند رکورد ملی خود را ارتقا دهند و در جمع برترین‌ها باشند. البته این راحت نیست چون وزنه‌برداری ورزش لحظه‌ها به شمار می‌رود. اگر روز خوب ورزشکاران باشد ما نیم‌نگاهی نیز به سکو خواهیم داشت. تلاش‌هایی که کادر فنی و مربیان در بخش توسعه وزنه‌برداری زنان انجام داده بسیار موثر است و در هر تورنمنتی دختران ایرانی چند رکورد ملی را جابجا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شکستن رکورد ملی توسط دختران وزنه‌بردار یکی از  نشانه‌هایی توسعه این رشته در ایران است تصریح کرد: روند توسعه وزنه‌برداری زنان بازگشت به گذشته ندارد و اکنون در مسیری قرار دارد که با ادامه برنامه‌های فدراسیون و حمایت وزارت ورزش امید به کسب مدال در برخی از تورنمنت‌ها وجود دارد. در قهرمانی آسیا در یک قدمی مدال قرار داشتیم اما این مهم محقق نشد. امید است که بتوانیم در آینده در تورنمنت‌های بزرگ در مصاف با بزرگان این رشته موفق باشیم. روز جمعه باجلانی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان به روی تخته خواهد رفت و امیدواریم وی بتواند عملکرد متفاوتی از خود به جای بگذارد.

الناز باجلانی در دسته ۷۶ کیلوگرم روز جمعه ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران به روی تخته خواهد رفت. رکورد مجموع ورودی وی برای این مسابقات ۲۰۵ کیلوگرم است.  وزنه بردار روسیه با رکورد ۲۴۰ کیلوگرم در جایگاه نخست این گروه قرار دارد.  

همچنین یکتا جمالی در گروه A دسته ۸۷ کیلوگرم حضور دارد. در این گروه هشت وزنه‌بردار حضور دارند و رکورد ورودی یکتا جمالی ۲۱۰ کیلوگرم است.   در این دسته وزنه‌برداری از کشور میزبان با ۲۴۰ کیلوگرم در جایگاه نخست قرار دارد.  رقابت جمالی ساعت ۱۵:۳۰ روز یکشنبه (نهم خرداد) شروع خواهد شد.  

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 8
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری