پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۴۳
۲
۰
نسخه چاپی
بررسی خودرو تسلا اس پلد

خودرویی پرسرعت، مطمئن و تماما برقی

بررسی خودرو تسلا اس پلد
10 سال از معرفی اولیه تسلا مدل S به عنوان محصولی انقلابی می‌گذرد و تسلا برای دومین بار در 10 سال گذشته این محصول را در بخش ظاهری و فنی ارتقا داده و نسخه جدید تحت نام تسلا مدل S Plaid عرضه خواهد شد.

تیتربرتر: کمپانی تسلا در مراسمی از یک خودروی جدید از سری S با نام Model S Plaid رونمایی کرد. این خودروی تماماً برقی که به وسیله مدیر عامل پر حاشیه این روزهای این شرکت یعنی ایلان ماسک معرفی شد، با ارائه عملکرد بسیار خوب، تسلط تسلا به بازار خودروهای الکتریکی را تضمین خواهد کرد.

طراحی ظاهری

در ظاهر، تفاوت چندانی بین تسلا S معمولی و نسخه‌ پلد دیده نمی‌شود.  مدل S Plaid به نسبت گذشتگانش ارتفاع کمتر، طول بیشتر و وزن کمتری دارد. نسخه‌ی پلد، با ادوات سیاه روی کاپوت عقب و چرخ های ۱۹ اینچ، متفاوت از مدل استاندارد است. حتی دستگیره های مخفی شونده، قاب پنجره و جایگاه دوربین جانبی هم سیاه رنگ هستند.

www.titrebartar.com
تسلا اس پلد

 

طراحی داخلی

در طراحی داخلی جدید می بینیم که صفحه نمایش عمودی (که در مدل X هم دیده می شد) حذف شده و صفحه نمایشی ۱۷ اینچی و افقی جایگزین آن شده است. صفحه نمایش جایگزین بسیار شبیه به صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی است که در تسلا مدل ۳ و Y دیده می شود. کمپانی تأیید کرده که وضوح تصویر در این صفحه نمایش بسیار بالاتر رفته است. همچنین صفحه نمایش مختص به جلوآمپر دیجیتال همچنان به همان شکل حفظ شده است.

www.titrebartar.com
تسلا اس پلد

 

کیفیت مواد در کابین تسلا S پلد، قابل مقایسه با مرسدس کلاس E و بی‌ام‌و سری ۵ به نظر می‌رسد. در عقب برای افراد بلند قد، فضای کافی وجود دارد و سقف شیشه‌ای، حس بسیار خوبی به سرنشینان می‌دهد. البته ارتفاع کم صندلی‌های ردیف دوم با کف اتاق، باعث ناراحتی برای زانوها در سفرهای بلندمدت می‌شود.

بیشتربخوانید:

بهترین خودروهای تسلا در سال 2022

زیر کاپوت جلو، فضای مناسبی برای ساک ورزشی یا خریدهای روزانه هست. در عقب، فضای باورنکردنی ۷۹۳ لیتر وجود دارد که برای هر خودرویی در کلاس سدان، باورنکردنی است. البته در طرفین و زیر سطح صندوق هم فضای اضافی وجود دارد. سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع هوشمند در سرعت‌های مختلف و فناوری نویز کنسلینگ برای حذف صداهای مزاحم در کابین، دیگر ویژگی‌های مثبت در تسلا S پلد هستند.

www.titrebartar.com
تسلا اس پلد

 

مشخصات فنی و پیشرانه

تسلا S پلد، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.اس پلد تولید شده از سه موتور الکتریکی (دو محور در یک محور و دیگری در محور دیگر)، وعده می دهد قدرتمندترین ارایه سدان پرچمدار تسلا باشد و در کمتر از دو ثانیه به سرعت تقریبا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (دقیقا ۹۶ کیلومتر بر ساعت) برسد و سرعت آن در ۳۲۰ کیلومتر در ساعت باشد. در همین حال نسخه Air Dream Edition با زمان کمتر از 2.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد.

www.titrebartar.com
تسلا اس پلد

 

تسلا مدل اس Plaid همچنین افزایش قابل توجهی در برد رانندگی را برای مدل S ایجاد می کند. طبق گزارشات تسلا مدل اس پلد ۲۰۲۲ به ۸۳۶ کیلومتر می رسد. تسلا مدل S، با ضریب درگ ۰.۲۰۸ یک شاهکار آیرودینامیک محسوب می‌شود و از این نظر با اختلافی اندک، بعد از مرسدس بنز EQS دومین خودرو برتر جهان از نظر آیرودینامیک است. مدل S پلد، ۲۱۶۰ کیلوگرم وزن دارد و با یک شارژ باتری‌، شعاع حرکتی ۶۳۰ کیلومتر ارائه می‌کند.

 

امکانات رفاهی و آپشن ها

داخل کابین S پلد، دو تغییر مهم وجود دارد. فرمان یوک (یوغ) با بریدگی در بالا، دید راننده به پنل پشت فرمان را بهبود می‌دهد و نمایشگر لمسی ۱۷ اینچ هم، از نظر کیفیت و سرعت عملکرد، بی‌نظیر است. قدرت پردازش سیستم سرگرمی در S پلد، مشابه پلی‌استیشن ۵ توصیف شده است. این تجهیزات، بهترین تجربه‌ی بازی کامپیوتری در خودرو را فراهم می‌کنند.

در عقب، کنسول اختصاصی با شارژر بی‌سیم و جایگاه نوشیدنی وجود دارد. یک نمایشگر لمسی هم، مخصوص کنترل عملکرد تهویه، گرم‌کن داخل صندلی و سیستم سرگرمی نصب شده است. تسلا S قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی به شبکه های سرگرمی مثل یوتیوب و نت فلیکس دارد.



+ 2
مخالفم - 1
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری