پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۱۸
۶
۰
نسخه چاپی

بازگشت فوتسال به طرح‌ شکست خورده/سرخابی‌ها در فوتبال هم مانده‌اند

کمیته فنی و توسعه فوتسال در شرایطی به دنبال فراهم کردن شرایط استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ برتر فوتسال است که این دو باشگاه در امورات مربوط به فوتبال خود هم مانده‌اند.


بازگشت فوتسال به طرح‌ شکست خورده/سرخابی‌ها در فوتبال هم مانده‌اند

به گزارش تیتربرتر، اعضای جدید کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی چند روز پیش به صورت رسمی معرفی شدند. در میان اعضای این کمیته افرادی نظیر وحید شمسایی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال، میرشاد ماجدی بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال و محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل و بازیکن پیشین پرسپولیس به چشم می خورد.

این کمیته خیلی زود جلساتش را شروع و برنامه های مدنظرش را برای پیشرفت و آینده فوتسال اعلام کرد. یکی از این برنامه ها، تلاش برای احیای تیم های فوتسالی بزرگی است که طی سال های گذشته به خاطر مشکلات مالی یا مدیریتی از صحنه اول فوتسال محو شدند.

در این برنامه تلاش کمیته فنی برای قانع کردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جهت تیمداری در لیگ برتر فوتسال هم مطرح شده است. هدف از این برنامه مشخص است؛ بازگرداندن شور و هیجان به لیگی که چندین سال است در حسرت گرفتن حق پخش و بی توجهی مسئولان به سر می برد و ترغیب مردم برای دنبال کردن مسابقات و نتایج فوتسال.

طرح حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر فوتسال پیش از این هم بارها بوده است. به عنوان مثال زمانی که سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال شد، در تلاش برای فراهم کردن شرایط حضور سرخابی ها در فوتسال بود که این کار باتوجه به حجم بالای مشکلات مالی و گرفتاری های اداری ثمری نداشت.

آخرین حضور پرسپولیس در لیگ برتر فوتسال به زمان مدیریت محمد رویانیان بر می گردد که آن هم به واسطه تبانی در لیگ برتر و مشکلات مالی که وجود داشت، منحل شد.

در سال های گذشته تیم های بانوان استقلال و پرسپولیس هم در لیگ بانوان حضور داشتند ولی این دو باشگاه آنقدر غرق در مشکلات مالی بودند که کمترین توجهی به فوتسال خود نداشتند. به عنوان مثال تیم بانوان پرسپولیس با هدایت شهرزاد مظفر و حضور بازیکنانی مثل نیلوفر اردلان و فرشته کریمی مبلغ ۱۵۹ میلیون تومان مطالبه داشت که پرسپولیس با مدیریت نژاد فلاح در پرداخت این مبلغ (که در مقایسه با قرارداد فوتبالیست ها عددی نبود) با چالش جدی مواجه بود و حتی تجمع اعضای این تیم را مقابل فدراسیون فوتبال در پی داشت.

کمیته فنی و توسعه فوتسال آگاهانه یا ناآگاهانه و یا شاید هم به بهانه اینکه در آغاز کار قرار دارد، بحث حضور استقلال و پرسپولیس را در لیگ برتر فوتسال مطرح کرده است. هرچند میرشاد ماجدی عضو هیات مدیره استقلال بوده و می تواند در این زمینه گام های موثری بردارد ولی این دو باشگاه که در تامین هزینه های تیم های فوتبال خودشان هم مانده اند بعید است به این سادگی وارد طرحی شوند که شکست آن در سال‌های گذشته مسجل شده بود.




+ 6
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری