پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ۲۲:۱۸
۷
۰
نسخه چاپی

توزیع ۱۵۲ تن گوشت منجمد در مشهد طی سه ماه گذشته

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: بستر نرم‌افزاری توزیع گوشت طرح تنظیم بازار با کد ملی فراهم شده و در حال حاضر به‌صورت پایلوت در بجنورد و خراسان شمالی اجرا شده است.


توزیع  ۱۵۲ تن گوشت منجمد در مشهد طی سه ماه گذشته

به گزارش تیتربرتر از مشهد، ظهر امروز نشست خبری رئیس اتاق اصناف مشهد با حضور برخی دیگر از مسؤولان و جمعی از خبرنگاران در سالن جلسات اتاق اصناف مشهد برگزار شد.

در این جلسه رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه کشور در حال حاضر با یک جنگ اقتصادی مواجه است، گفت: در سطح کشور ۳ میلیون و در خراسان رضوی حدود ۲۲۰ هزار واحد صنفی وجود داشته که زمینه اشتغال، گردش مالی و کالایی را فراهم کرده است.

محمد بنانژاد مشهدی با بیان اینکه باید کالاهای اساسی تنظیم بازار در مناطق کم برخوردار توزیع شود، افزود: از ۲۵ مهرماه سال جاری تا ۲۳ دی‌ماه طبق آمار ۱۵۲ تن گوشت منجمد در ۹۸ واحد صنفی در سطح شهر توزیع شده همچنین از ۲۸ آذرماه سال جاری تا ۱۸ دی ماه ۲۷۵ تن مرغ منجمد را در ۱۲۰ واحد صنفی در سطح شهر توزیع شده است که عمده‌ترین توزیع صورت گرفته در مناطق کم برخوردار بوده است.

وی متذکر شد: مرغ 9 هزار و 800 تومانی برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد اما بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان با لحاظ کردن یارانه برای نهاده‌ها ۳۰ تن مرغ گرم با قیمت ۹۸۰۰ تومان در فروشگاه‌های مشهد توزیع شده است.

برگزاری نمایشگاه عرضه بهاره در نمایشگاه بین‌المللی مشهد

رئیس اتاق اصناف مشهد از برگزاری نمایشگاه عرضه بهاره از ۱۰ تا ۱۷ اسفند ماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد و بیان کرد: برای ایام نوروز دو طرح نظارتی ویژه را لحاظ کردیم که طرح اول مربوط به نظارت مجاوران و شهروندان ما بوده که از تاریخ یکم اسفندماه آغاز و تا ۲۵ همین ماه ادامه دارد، در طرح نظارتی دیگر خود زائران را اولویت قرار داده‌ایم که این طرح از ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

بنانژاد مشهدی یادآور شد: با توجه به دستورالعمل جدید از سوی وزیر صمت و اشباع شدن آن در مشهد هیچگونه مجوزی برای تاسیس نانوایی مگر در شهرک‌هایی که نانوایی در آنجا وجود نداشته باشد، صادر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه امروزه در بسیاری از کالاها شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت هستیم متذکر شد: بستر نرم‌افزاری توزیع گوشت طرح تنظیم بازار با کد ملی فراهم شده و در حال حاضر به‌صورت پایلوت در بجنورد و خراسان شمالی اجرا شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد نیز در ادامه این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 847 شکایت حضوری انجام شده است که یک هزار و 472 مورد از این تعداد رضایت افراد حاصل شده و حدود 19 هزار تخلف نیز مورد شناسایی قرار گرفته است که عمده این تخلفات در حوزه عدم صدور صورت حساب، تقلب و کم فروشی و عدم درج قیمت بوده است.

امیر دلداری با اشاره به اینکه تعداد کل شکایت مردمی و ستاد خبری کمتر از 10 هزار مورد بوده است، افزود: در حوزه بازرسی و نظارت ۱۵۳ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی صورت گرفته که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۷۵ فقره فرم تخلف به‌سازمان تعزیرات حکومتی با ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ارسال شده است.

انتهای پیام/ق




+ 7
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری