پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱
۱۱
۰
نسخه چاپی

خام فروشی بی سود محصول در خراسان‌شمالی

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: تکمیل نشدن زنجیره تولید عامل اصلی اشتغال ناقص در این استان است.


معدن قیر

به گزارش تیتربرتر، مجید پورعیسی در جمع خبرنگاران افزود: در این استان کار انجام می‌شود اما سود اصلی را افراد دیگری می‌برند. بسیاری از محصولات با ارزش در این استان تولید می‌شود اما از آنجاییکه خام فروشی می‌شود، سودی عاید این استان نمی‌شود.

پورعیسی اظهار کرد: حتی اگر تسهیلات به دارنده دام و.... ارائه شود اما نتوانیم زنجیره تولید را ایجاد کنیم، باز هم اشتغال ناقص ایجاد می‌شود. در همین راستا ۱۸۸ مجوز سرمایه گذاری بی نام در این استان در حوزه‌های مختلف تهیه شده است که می‌توان در اختیار سرمایه گذاران برای امر سرمایه گذاری قرار داد.

این مقام مسئول در ادامه به برخی از پروژه‌های بزرگ در این استان اشاره کرد و گفت: فاز تولید شمش آلومینیوم در شرکت تولیدی آلومینیای جاجرم آماده بهره برداری است و تا پایان سال با حضور یکی از مسئولان کشوری به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: فاز چهار مجتمع صنعتی فولاد اسفراین نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید و واحد تولیدی کیمیای صبای اسفراین نیز در صورت تأمین برق آن تا سال آینده تکمیل و راه اندازی می‌شود.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی ادامه داد: مجتمع ۱۰۰۰ هکتاری دشت نیز آماده است و منتظر هستیم تا پایان سال با حضور وزیر مربوطه به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان گرمه بیش از ۸۵ درصد بخش کشاورزی توانسته به سیستم آبیاری نوین تجهیز شود اما اگر تا ۵۰ سال آینده در این استان بر روی این بخش کار شود هنوز به استانداردهای بین المللی نخواهیم رسید.

پورعیسی توضیح داد: اگر از ۹۰۰ هزار جمعیت خراسان شمالی ۲۵۰ نفر شاغل باشند، ۸۵ درصد در بخش خصوصی و ۱۵ درصد در بخش دولتی فعال هستند و غالب شغل‌های ایجاد شده در این استان در حوزه کشاورزی است.

گفتنی است پیش از آن مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با این خبرگزاری از اشتغال ناقص ۱۵ تا ۱۸ درصدی در این استان خبر داده بود.

وی گفت: اشتغال ناقص به معنای آن است که افراد شغل دارند اما درآمد حاصل از آن کفاف مایحتاج زندگی آنها را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم این استان به شغل کشاورزی مشغول به کار هستند، افزود: اما این فعالیت در این استان به صورت سنتی انجام می‌شود و همین امر یکی از مشکلات اساسی به شمار می‌رود.

پورعیسی ادامه داد: در این استان شش برابر مراتع دام وجود دارد و هنوز نمی‌دانیم که به دنبال توسعه پایدار باشیم و یا اشتغال با این شکل سنتی.

وی با تصریح بر اینکه خدمات برتر در این استان وجود ندارد، اظهار کرد: صنایع مادر در این استان وجود دارد اما ناکارآمدی در آن موج می‌زند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی نیز از وصول ۲۱۰ میلیارد تومان مالیات طی سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش تیتربرتر، یعقوب نژاد در جمع خبرنگاران گفت: از این میزان ۱۲۶ میلیارد تومان مالیات مستقیم و مابقی ارزش افزوده بوده است. میزان وصولی مالیات در این استان طی سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گفته یعقوب نژاد از مجموع ۲۱۰ میلیارد تومان مالیات ۴۰ درصد ارزش افزوده بوده است. علاوه بر آن ۸۵ میلیارد تومان وصول عوارض داشته ایم که از این میزان ۴۸ میلیارد تومان به ۲۴ شهرداری، ۲۵ میلیارد تومان به دهیاری‌ها، و … اختصاص یافته است. میزان وصولی عوارض در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی در ادامه یکی از بزرگترین مشکلات این اداره کل را نحوه فعالیت فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای در این استان بیان کرد و گفت: از آنجاییکه این فروشگاه‌ها در این استان شعبه هستند مالیات آنها در خارج استان پرداخت می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی نیز گفت: میزان مطالبات بانک‌های این استان افزایش یافت.

به گزارش تیتربرتر، منطقه خراسان شمالی، هدایتی در جمع خبرنگاران افزود: میزان مطالبات بانک‌های این استان سه هزار و میلیارد ریال بوده است که به پنج هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: یکی از عوامل اصلی که موجب شد تا میزان مطالبات بانک‌های این استان طی سال جاری افزایش یابد، همکاری با بخش دولتی به منظور جلوگیری از ارسال اجراییه برای کارخانجات و واحدهای صنعتی استان بوده است.

هدایتی با اشاره به اینکه ظرفیت پولی خراسان شمالی در بانک‌های دولتی ۵۰ هزار میلیارد ریال و در بانک‌های دولتی ۸۰ هزار ریال است، ادامه داد: سر جمع ظرفیت پولی در بانک‌های این استان حدود ۸۰ میلیارد ریال است.

وی در رابطه با اعطای وام‌های قرص الحسنه ازدواج نیز اظهار کرد: ۱۲ هزار و فقره وام ازدواج به زوج‌های این استان پرداخت شده است.

این مقام مسئول، میزان وام‌های ارائه شده را یک هزار و ۹۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی توضیح داد: در حال حاضر افراد به محض اینکه ثبت نام را برای دریافت وام ازدواج انجام می‌دهند، بانک را انتخاب کرده و شعبه به آنها اعلام می‌شود بعد از ۱۰ روز از تشکیل پرونده، وام مورد نیاز به آنها اعطا می‌شود.




+ 11
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری